شرکت گل پلاست ثلاث | نوژیان پلاست

چاپ نایلون و نایلکس تبلیغاتی - تولید کننده انواع پریفرم ، بطری ، نایلون و ظروف بهداشتی

چاپ نایلون و نایلکس تبلیغاتی - تولید کننده انواع پریفرم ، بطری ، نایلون و ظروف بهداشتی

بطری پلاستیکی پت – قیمت عمده + بهترین کیفیت + اصفهان

فهرست مطالب

دسته بندی ها

بطری پلاستیکی پت

با در دست گرفتن یک بطری پلاستیکی ممکن است سوالی در ذهنتان مانند چگونگی تولید آن ایجاد شود! که ما برای پاسخ به این سوال قصد داریم در نگاهی جامع به توضیحاتی در مورد پرکاربردترین آن ها به نام بطری پلاستیکی پت بپردازیم.
در سال های کهن از بطری های فلزی برای مصارف مختلف استفاده می شد اما امروزه با پیشرفت علم و پیدایش موادهای تولیدی درجه یک، بطری پلاستیکی جایگزین فلزات شد و این موضوع به دلیل سبک بودن پلاستیک و قیمت مناسب آن با استقبال بی نظیری روبرو شد به طوری که شرکت های تولیدی شیشه و فلز در حال تغییر دادن مسیر تولیدی خود به سمت محصولات پلاستیکی هستند.

موادی پلیمری برای ساخت بطری پلاستیکی پت

مواد پلیمری که با آن بطری پلاستیکی را تولید می نمایند عبارت هستند از:
پلی اتیلن متراکم و کم تراکم (HDPE)، پلی اتیلن ترفتالات (PET)، پلی وینیل کلراید (PVC)، پلی کربنات (PC)، پلی پروپیلن (PP)، پلی استایرن (PS).
پلی اتیلن ترفتالات که با نام اختصاری PETE و یا PET معرفی می شود در گروه پلیمرها که رابطه ی مستقیم با پلی استرها دارند قرار می گیرد.

بطری پلاستیکی پت چیست؟

همان طور که گفتیم یکی از مشتقات پلیمری پت می باشد، این ماده به دلیل اینکه با لمس کردن و بوییدنش هیچ گونه آسیبی به بدن انسان نمی رساند از سایر مواد تشکیل دهنده ی پلاستیکی متمایز شده است.
داشتن همین وِیژگی مهم کافیست تا تمام بطری های حاوی مایعات و همچنین بسته های خوراکی با PETتهیه گردند.
مواد تولیدی پت (ترفتالیک اسید خالص و اتیلن گلایکول) بوده که از مشتقات نفت خام به شمار می آیند.
این ماده یکی از پلیمرهای ترموپلاستیک است که در سه مدل شفاف، پلاستیکی و نیمه کریستالی تولید می شود و در صنایع مهمی که در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
 * صنایع نساجی: پلی اتیلن ترفتالات به عنوان فیبر در تولید پوشاک به کار گرفته می شود که با نام پلی استر شناخته می شود.
 * صنایع بسته بندی و مواد غذایی و بطری سازی: پلی اتیلن ترفتالات به عنوان عایق رطوبتی کارایی دارد که در این صنایع با نام PET و یا زرین PET معرفی می شود و برای مصارفی نظیر: نوشابه ها، نوشیدنی ها، بسته بندی روغن ها، بسته بندی مواد و وسایل بهداشتی و دارویی و آرایشی کاربرد دارد.
و همچنین پت برای استحکام مواد، به عنوان پلاستیکی مهندسی به کار می رود و با فیبر شیشه ترکیب می شود.

مزایای بطری پلاستیکی پت

  •  مقاوم در برابر دما
  •  مقاوم در برابر شکستگی
  •  مقاوم در برابر نفوذ گازها
  •  حمل و نقل آسان، قیمت مناسب و وزن پایین
  •  خنثی بودن PET از لحاظ بیولوژیک
  •  استفاده از موادی نظیر اکسیدآنتیموان غیرفلزی در تولیدش
  •  استفاده نکردن از فلزات سنگین به عنوان کاتالیزورز و دریافت نمره قبولی از سازمان غذا و دارو

تمام مزایای بطری پلاستیک پت گفته شد اما مساله مهمی که در این میان ذهن انسان را به خود درگیر می کند حجم بالای آن بوده که فضای زیادی را اشغال می کند و همچنین تجدید ناپذیر بودنش که اگر در طبیعت رها شود به طور میانگین ۳۰۰ سال طول می کشد تا از بین رود؛ پس می توان این موارد را از بزرگترین معایبش دانست.
تنها روشی که می تواند مشکل گفته شده را تا حدودی حل کند بازیافت می باشد که باید در اولویت کار قرار داده شود.
از خصوصیات بازیافت پلاستیک می توان به مواردی از جمله کمک به تهیه مواد اولیه صنایع پتروشیمی و تولید گازهای گلخانه ای کمتر اشاره نمود.

فرآیند بازیافت بطری پلاستیکی پت

ابتدا بطری پت به ذرات ریز تبدیل شده و سپس تکنیک جداسازی از طریق شست و شو در حمام های آب و دسته بندی توسط جریان هوا صورت می‌گیرد، به این صورت که ذرات یا شناور می مانند و یا به زیر آب می روند، سپس با روش گرمایشی آلودگی ها را از بین می‌برند.
پس از این فرایند ذرات، آب کشی شده و کامل خشک می‌شوند و در نهایت پلاستیک ذوب شده و ذرات غیرقابل ذوب جداسازی می‌شوند و یک پلاستیک پت خالص حاصل می‌شود که برای تولید محصولات دیگر کارایی دارد.

انواع بطری پلاستیکی پت

این محصول برای مصارف متعددی در انواع و حجم های مختلف تولید می‌شود.
بطری پت کتابی، یطری پت دارویی، بطری پت استوانه ای، بطری پت مایع ظرفشویی، بطری پت ۵ لیتری، بطری پت یک لیتری، بطری پت ادویه، بطری پت گلاب از نمونه های تولیدی به شمار می آیند.
بیشترین کاربرد پلاستیک پت برای آب های معدنی می‌باشد.

بطری پلاستیکی پت برای آبمیوه طبیعی

در دهه ی گذشته تا کنون مصرف آبمیوه طبیعی رو به افزایش بوده است، پس برای اینکه این مایع خوراکی را بدون هیچ گونه آلودگی و مضراتی بسته بندی و نگهداری کنید بهتر است برای بسته بندی و نگهداری آبمیوه از بطری پلاستیکی شفاف پت استفاده نمایید.
استفاده از بطری شفاف پت برای ابمیوه این امکان را به  مشتری می‌دهد تا بتواند کیفیت را بهتر تشخیص دهد.
از دیگر مزیت‌های استفاده از بطری پت برای آبمیوه دهانه آن می باشد که با قطر ۳۸ و درب ۳۸ تولید می شود و این فرصت را فراهم می آورد تا برای بسته بندی آبمیوه های پالپ دار نیز به کار گرفته شود.
شرکت‌های تولیدی آبمیوه طبیعی در صورت تهیه ی این نوع بطری می توانند برچسب برند خود را روی آن ثبت کند.

مراحل تولید بطری پلاستیکی پت

تولید این محصول در دو مرحله انجام می‌گیرد.

۱) ابتدا پت را با قالب گیری تزریقی به بطری های کوچک که پریفور نامیده می‌شوند تبدیل می‌کنند، در این قسمت بطری مانند لوله ی آزمایشگاهی می شود که فقط در جنس و قسمت جای درب از نظر شیاربندی تفاوت دارند.

۲) سپس پریفورم به دست آمده را دوباره با دستگاه بادکن پت با سرعت بالا گرم می‌کنند و در نهایت بطری پلاستیکی پت را به وجود می‌آورند.

قیمت بطری پلاستیکی پت

نیاز روز افزون استفاده از بطری های پلاستیکی پت شرکت نوژان پلاست را بر آن داشته تا تولیدات خود را در طیف وسیعی گسترش دهد و راهی بازار نماید.
این مجموعه در تلاش است که با نگه داشتن کیفیت در سطح بالا، قیمت بسیار مناسب را برای محصولات خود در نظر بگیرد و امروزه مفتخر است که توانسته رضایت خرید داران خود را جلب نماید.
از عوامل تعیین کننده قیمت بطری پلاستیکی پت ، نرخ مواد اولیه در بورس کالا و فاکتورهایی همچون نوع سفارش از جمله سایز ، ضخامت ، تعداد و کیفیت می‌باشد.
 قیمت های پایین بطری پلاستیکی پت که در بازار مشاهده می‌نمایید به علت استفاده از مواد درجه دو و بازیافتی است اما مجموعه ی نوژان پلاست تحت هیچ شرایطی از چنین موادی در تولیدات خود استفاده نمی‌کند و بهترین، مرغوب ترین و درجه یک ترین مواد اولیه را به کار می گیرد به علاوه سعی میکند تا قیمت رائه شده برای بطری پت مرقون به صرفه باشد.
خرید بطری پلاستیکی پت در ابعاد مختلف به صورت عمده نیز امکان پذیر است که در این صورت هزینه ی خیلی کمتری را پرداخت خواهید کرد.
برای دریافت خدمات و مشاوره تکمیلی  در خصوص قیمت بطری پت و یا خرید عمده بطری پت می توانید با کارشناسان نوژان پلاست در ارتباط باشید.

بطری پلاستیکی

در عصر نوین بطری های پلاستیکی جایگزین بطری های شیشه ای و فلزی شده اند که با مرغوب ترین مواد در شرکت های مختلفی تولید می شوند .

این موضوع به دلایل مختلف از جمله سبک بودن ، قیمت مناسب ، سهولت در جابجایی ومقاومت در برابر ضربه و شکسته شدن رخ داده است ، به طوری که کارخانه های تولیدی محصولات شیشه و فلز در حال تغییر تولیدات خود به محصولات پلاستیکی می باشند .

محصولاتی که با پلاستیک تولید می شوند معمولا به گونه ای تهیه و طراحی می شوند که با مواد طبیعی امکان تولیدشان وجود ندارد، نسبت به کاغذ فضای کمتری را اشغال می کنند و بسیار راحت تر دفن می گردند ، اما از مهم ترین معایبش می توان به تجدید ناپذیر بودن آن در محیط اشاره کرد که امر سلامتی انسان و محیط زیست را به خطر می اندازد .

حال با توجه به خصوصیات بارز این ماده با ارزش ما قصد داریم در این مقاله شما را با بهترین نوع تولیدی شرکت های مختلف با نام  بطری پلاستیکی آشنا نماییم .

بطری پلاستیکی به چه شکل می باشد ؟

بدنه ای باریک که دهانه اش نسبت به بدنه باریک تر است و دارای درپوشی  از جنس خود می باشد که در ابعاد مختلف و با روش های متعدد تهیه می گردد.

تاریخچه ی بطری پلاستیکی :

این محصول برای اولین بار در سال ۱۹۴۷ تولید شد اما تا اوایل دهه ۶۰ میلادی از نظر هزینه به صرفه نبود تا زمانی که پلی اتیلن را در تولید بطری پلاستیکی به کار بردند و به یک محصول پر فروش با نازل ترین قیمت و بالاترین کیفیت خصوصا برای افراد کم در آمد تبدیل شد  .

خواص پلی اتیلن :

۱٫ هزینه ی کم .

۲ . سهولت در جابجایی .

۳ . وزن بسیار پایین .

۴ . مقاومت در برابر شکستن هنگام جابجایی و تولید .

ماده های پلیمری مختلفی در تولید بطری پلاستیکی  وجود  دارد که می توان به : پلی اتیلن متراکم ( HDPE) ، پلی اتیلن کم تراکم (LDPE  ) ، پلی اتیلن ترفتالات ( PET ) ، پلی وینل کلراید ( PVC ) ، پلی کربنات ( PC ) ، پلی پروپیلن (PP  ) ، پلی استایرن (PS  ) اشاره نمود .

مزایای و معایب  پلی اتیلن متراکم ( HDPE) :

  • مقرون به صرفه بودن و مقاوم در برابر ضربه .
  • جلوگیری از نفوذ رطوبیت .
  • مقاوم در برابر مواد قابل اشتعال مانند اسید ها .
  •  شفاف و قابل انعطاف پذیر .

هر آچه در مورد محاسن این روش تولیدی بود گفتیم اما از معایب آن می توان گفت که در برابر حلال ها سازگار نمی باشد ، با اضافه کردن رنگ به پلی اتیلن متراکم ، کدر می شود ، برای پر کردن محصولاتی که دمای آن ها بالای ۱۶۰ فارنهایت یا ۷۱ سلسیوس می باشد و هم چنین نیاز به بسته بندی مشکی دارند قابل استفاده نمی باشند .

خصوصیات پلی اتیلن کم تراکم :

همانند پلی اتیلن متراکم می باشد با مقاومت شیمیایی کمتر اما به صورت شفاف تر و انعطاف پذیر تر .

در فرآیند های پر فشار مورد استفاده قرار می گیرد .

. از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه می باشد .

مواد انتخابی ساخت بطری پلاستیکی

بررسی دیگر ماده انتخابی برای ساخت بطری پلاستیکی  با نام پلی اتیلن ترفتالات ( PET ) :

این ماده یک نوع پلیمر تولیدی از هیدروکربن های نفتی می باشد که از یک واکنش بین اسید ترفتالیک و اتیلن گلیکول ساخته می شود که معمولا تولید بطری با این روش ۱۴ درصد از تمام تولیدات را شامل می شوند .

نام اختصاصی پلی اتیلن ترفتالات PET می باشد که خصوصیات زیر را دارا می باشد  .

  • . شفاف ، سبک ، استحکام بالا .
  •  . ظاهی زیبا و مقاومت شیمیایی بالا .
  • . خواص خزشی مطلوب و جذب پایین عطظر و طعم .
  • . دسترسی آسان و قیمت پایین .

در فرآیند تولید ماده های پلیمیری غیر از  PETابتدا اکستروژن را مذاب کرده و پلیمر را در قالب باد می کنند و دیگر نیازی به پریفرم نمی باشد .

اما  PET وقتی ذوب می شود مقاومت لازمه را ندارد بنابراین فرآیند تولیدش شامل چند مرحله می شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم .

۱ . ابتدا به صورت لوله های دراز و نازک ساخته می شوند که به آن ها پریفرم می گویند .

۲ . سپس مواد اولیه را در سیلوی مواد با مواد کش حدود ۶ ساعت در دمای بین ۱۴۰ تا ۱۷۰ در جه سانتی گراد گاز گیری می کنند و سپس به ماشین تزریق آن ها را منتقل می کنند .

۳ . حال مواد ذوب شده را در درون قالب قرار می دهند و با چیلر خنک می کنند که به صورت قطعه ای شفاف از قالب خارج می کنند .

۴ . قطعات شفاف توسط نوار تفاله حمل می گردند و درون کیسه های مخصوص قرار داده می شوند و بسته بندی می گردند .

به دلیل این که PET در حالت مذاب استحکام لازم را ندارد آن را به صورت باریک  و به قطعات لوله ای شکل تو خالی در می آورند که در فرآیند تزریق در دستگاه های باد شکن حالت داده می شوند و با توجه به قالب بطری و وزن پریفرم به شکل انواع مختلف بطری در می آورند .

برای آشنایی بیشتر با چیستی پریفرم تعریفی مختصر از آن می نویسیم .برای توضیحات بیشتر به مقاله  ” پریفرم چیست و چه کاربردی دارد؟ قیمت عمده پریفرم  ” مراجعه کنید.

محاسن و معایب پلی وینیل کلراید (PVC  ):

  • شفافیت بالا .
  • مقوم در برابر روغن و عبور اکسیژن و گازها .
  • مقاوم در برابر ضربه ی افتادن و پی وی سی مقاوم در برابر مواد شیمیایی .
  • به علت ذوب شدن غیر قابل استفاده برای محصولاتی که دمای آن ها بالاتر از ۷۱ درجه سانتی گراد می باشد .
  • ضربه پذیر در مقابله با بعضی حلال ها .

توضیحاتی در مورد پلی کربنات (PC  ) :

  • توسط دکتر دانیال فاکس در کمپانی جنرال الکتریک پلاستیک در سال ۱۹۵۳ تولید شده است.
  •  به طور انبوه در سال ۱۹۵۸ روانه بازار گردید.
  • در سال ۱۹۶۸ انواع ورق های ساخته شده تولید و به بازار عرضه شد.
  • به صورت شاف است که برای بطری آب و شیر کارایی دارد.

چگونگی کیفیت پلی پروپیلن ( PP ) :

  •  مقاوم در برابر دمای بالا تا ۱۰۴ درجه سانتی گراد و قابل استفاده برای پر کردن مواد داغ.
  •  اتوکلاو می باشد و امکان استریلیزه کردن با بخار را دارد.
  • برای تولید بانکه و ظروف مربا و ظروف سفت که مانع عبور رطوبت هستند کارایی دارد.
  • مستحکم در برابر مواد شیبمیایی می باشد اما در دمای پایین مقاومتش نسبت به ضربه ناشی افتادن کم است.
  • پروپیلنی که گسترش یافته است آن چنان از ویژگی فشاری خوبی برخورد دار است که بعد از اعمال فشار به حالت اولیه بر می گردد، در همین راستا این محصول  در صنعت هواپیما و وسایل کنترل کننده رادیو کاربرد دارد.

بررسی مزایا و معایب پلی استایرن (PS  ) :

  • شفاف ، سخت  و مقرون به صرفه .
  •  در بسته بندی های خشک مانند ویتامین و ژله کاربرد دارد .
  •  در برابر رطوبت و اکسیژن و ضربه مقاومت پایینی دارد .

بطری پلاستیکی پت :

 

بطری PET از مشقات پلیمری گرما – پلاستیک می باشد که برای آب های معدنی و نوشیدنی های گاز دار یا غیر گاز داردر ایران  بیشترین استفاده را دارند اما در کشور های دیگر جهت مصارف و تولید پلی استر ۷۰% ، رزین بطری ۲۲% ، فیلم ۶% ، رزین پلی استر مهندسی ۲% مورد استفاده قرار می گیرد .

مواد پلاستیکی PET خلاصه ای از کلمه ی polyethylene terephthalate می باشد .

همان طور که گفتیم با توجه به تمام خصوصیات روش های تولید بطری پلاستیکی ، روش تولید PET مهم ترین و اساسی ترین آن ها به دلایل مختلف از جمله ازرانی و در دسترس بودن ، مقاومت بالا در برابر آفتاب ، حل شدن کم در مایعات خوراکی و سازگار با بدن انسان  می باشد که انواع مختلف محصولات با آن تهیه می گردد .

انواع بطری PET :

بطری پت کتابی ، بطری پت دارویی ، بطری پت مایع ظرفشویی ، بطری پت استوانه ای ، بطری پت پنج لیتری ، بطری پت یک لیتری ، بطری پت ادویه ، بطری پت گلاب .

ویژگی های بطری پلاستیکی پت :

  • مقاوم در برابر شکستگی .
  • مقاوم در برابر دما و نفوذ گازها .
  • سبک بودن و دارای وزن پایین .
  • بسته بندی آسان .

اما مساله مهمی که ذهن بشریت را در مورد محصولات پلاستیکی درگیر خود می کند تجزیه ناپذیر بودن آن ها در چرخه تجزیه مواد می باشد که حدودا ۳۰۰ سال طول می کشد تا این عمل صورت بگیرد بنابراین به بحث بازیافت این محصولات باید توجه ویژه ای شود که در ادامه چگونگی آن را توضیح خواهیم داد .

قیمت عمده بطری پلاستیکی پت

بازیافت بطری پلاستیکی پت :

ابتدا بطری را جمع آوری کرده و به ذرات ریزی تبدیل می کنند بعد از این فرآیند تکنیک جداسازی که شامل شست و شو و دسته بندی توسط جریان هوا است انجام می شود .

 برای طبقه بندی ذرات و جداسازی مواد متفرقه از پلاستیک از حمام آبی نیز استفاده می کنند که در این صورت ذرات یا روی آب شناور می مانند و یا به زیر آب می روند و سپس به روش های گرمایشی آلودگی های ذرات را از بین می برند .

پس از تکمیل فرایند جداسازی آب کشی ذرات به خوبی انجام می گیرد و باقی مانده ترکیبات با مواد پاک کننده از بین می روند و سپس PET بازیافتی خشک شده و در دمای مناسب ذوب می گردد .

ذراتی که در این فرآیند ذوب نمی شوند را جدا کرده و به خلوص بالاتری از پلاستیک PET می رسانند .

این ماده به دلیل این که از لحاظ بیولوژیکی خنثی می باشد و هیچ گونه خطری برای انسان و حیوان  حتی در صورت بلعیده شدن توسط آن ها ندارد  در صنایع مختلفی کارایی دارد که در صنعت نساجی با نام پلی استر معرفی می شود و در صنعت بسته بندی و مواد غذایی با عنوان رزین پت شناخته می شود که برای تولید انواع بطری های و انواع بسته بندی آب معدنی ، روغن ها و وسایل بهداشتی و دارویی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد .

مزایای استفاده از  PET در تولید بطری پلاستیکی  :

 

۱ . باز و بسته شدن آسانی دارند.

۲ . بازیافت و تبدیل این مواد راحت است.

۳ . بازیافت محصولات تولیدی پت در اندازه های بالا سبب صرفه جویی در تهیه و تولید مواد اولیه صنایع پتروشیمی می شود.

۴ . به علت استفاده نکردن از فلزات سنگین به عنوان کاتالیزور سازمان غذا و دارو به بطری پت نمره قبولی داده است.

۵ . به علت استفاده از مواد مانند اکسید آنتیموآن غیر فلزی خطر کمی برای سلامتی انسان دارند.

قیمت بطری پلاستیکی پت

 

قیمت این محصولات با توجه به نوع سفارش و ابعاد و تعداد آن متفاوت می باشد ، اما در هر حال با نازل ترین قیمت به مشتری های عزیز ارائه می گردد.

شما گرامیان می توانید خرید خود را به صورت تک و عمده انجام دهید اما اگر سفارشات خود را به صورت عمده انجام دهید با کم ترین هزینه در اختیارتان قرر داده می شوند.

تمامی کارخانه های تولیدی بطری پلاستیکی و بطری پلاستیکی پت قیمت های خود را به صورت روزانه در سایت های طراحی شده قرار می دهند که می توانید برای مطلع شدن از قیمت ها به  آن مراجعه نمایید و اگر سوالات بیشتری داشتید با شماره هایی که در سایت ثبت گردیه است تماس بگیرید.

سپاس از این که تا پایان مقاله با ما همراه بودید ، امیدوار هستیم که با خواندن این متن به شما در انتخاب بهترین محصول و خرید آن کمکی هر چند کوچک کرده باشیم.

لیست بطری پلاستیکی و بطری پلاستیکی پت قابل سفارش

5/5 - (1 امتیاز)

یک پاسخ

  1. سلام وقت بخیر بنده خریدار عمده بطری پت کتابی هستم ایا این محصول را هم شرکت گلپلاست تولید می کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس سریع